124 Feb 2018

Cum se schimbă necesităţile dvs. pentru vitamine odată cu înaintarea în vârstă

Diete

by Maria Marian

A fost o perioadă, nu cu mult timp în urmă, când medicii recomandau unul sau mai multe suplimente cu vitamine, pentru a se asigura că organismul nostru, odată cu înaintarea în vârstă primește toate lucrurile bune de care are nevoie. Dar această bază pe suplimentarea cu vitamine a început să se demodeze.

Încrederea că o pastilă deseori, sau aproape mereu, va furniza beneficiile necesare a devenit foarte controversată.

Modul în care corpul nostru absoarbe nutrienții este complex. Și chiar dacă analizele de sânge arată că aveți insuficiență de o vitamină anume sau un nutrient, să luați o pastilă nu va soluționa neapărat problema. O dietă echilibrată este o metodă mult mai eficientă pentru a preveni neajunsurile nutriționale.

În plus la aceasta, există riscuri reale asociate cu doza prea mare a unei anumite vitamine.

Adevărul este că, dacă sunteți sănătoase și aveți o dieta echilibrată, probabil nici nu aveți nevoie de suplimente.

Posibil să aveți nevoie doar de aceste 2 vitamine - plus sport.

Odată cu înaintarea în vârstă, din cauza modificărilor hormonale, femeile au un risc mărit pentru osteoporoză. După vârsta de 50 de ani, se recomandă administrarea de Calciu, pentru a preveni osteoporoza. Doza zilnică necesară fiind de 1000 - 1500 mg. 

Însă, să luați ceva mai mult Calciu separat, nu este suficient pentru a vă proteja oasele. Pentru absorbția calciului este necesară și o cantitate potrivită de vitamina D.

Totodată, densitatea oaselor este determinată și de puterea mușchilor. Astfel, dacă mușchii dvs. sunt slabi, o doză mai mare de Calciu nu va ajuta. Este necesar să vă mențineți active, să vă antrenați mușchii pentru a menține oasele puternice și este o idee bună să luați vitamina D împreună cu calciu, pentru o absorbție adecvată.

Este vorba și despre proteine. 

Cu cât înaintați în vârstă, cu atât aveți tendința să mâncați mai puțin și cu atât pierdeți mai multă masă musculară (se numeste sarcopenie).

În timp ce, adulții mai tineri de 50 de ani nu trebuie să își facă griji despre cantitatea mai mică de proteine, după 50 de ani ar putea să ia 50 grame de proteine în plus în alimentație, pentru a menține masa musculară.

Aceasta nu înseamnă că trebuie să mâncați multe ouă la micul dejun, prânz și cină. Dar, dacă credeți că consumați mai puține proteine decât înainte, sau din cauza că țineți o dietă, sau nu prea vă este foame zilele acestea, asigurați-vă că în alimentația dvs. este cantitatea necesară de proteine și în așa mod să evitați pierderea masei musculare.

Atenție la suplimente luate pararel cu altceva

Mulți oameni consideră că vitaminele sau suplimentele cu nutrienți sunt sigure pentru că nu este necesară o prescripție medicală. Este greșit! Suplimentele pot interacționa unul cu altul sau pot interacționa cu medicamentele care le urmați într-un mod periculos. Chiar unele ingrediente cu reputație bună, de exemplu, extractul de ceai verde, poate fi dăunator când interacționează.

Pentru oamenii care au o dietă săracă, multivitaminele pot ajuta să completeze unele goluri nutriționale. Dar, dacă dvs. aveți o dietă echilibrată și mai ales dacă alimentația dvs. conține multe legume bogate în nutrienți, probabil nu veți lua prea multe de la un supliment cu multivitamine.

Trebuie să fiți atenți dacă consumați paralel multivitamine și calciu, pentru că fierul interferează la absorbția calciului și multe suplimente cu multivitamine conțin fier.

Medicii evidențiază că necesitățile vitaminelor variază de la persoană la persoană. Ceea de ce aveți nevoie să folosiți depinde de alimentația dvs., istoricul familiei, obișnuințele personale, alte medicamente pe care le urmați, precum și alți factori.