021 May 2018

5 băuturi, care consumate înainte de culcare, va ajută să slăbiţi

Recomandări

by Maria Marian

Nu e nimic mai rău decît o noapte de nesomn. Unele dintre efectele crunte ale nopţilor pierdute este creşterea în greutate, o stare generală alterată, iritabilitate, anxietate şi chiar dereglări ale sistemului hormonal.

Deseori, ceea ce facem sau ceea ce consumăm spre seară afectează calitatea somnului.

În timp ce cafeina şi zahărul cosumate prea aproape de ora de culcare devin duşmanii somnului, alte alimente va pot ajuta să creşteţi masa musculară, să stabilizaţi nivelul zahărului în sânge şi să ardeţi grăsimile, chiar în timp ce dormiți.

Vedeți mai jos cinci băuturi care va pot ajută în procesul de slăbire, dacă le beţi înainte de culcare:

• Un pahar de lapte va poate ajută să dormiţi mai profund, datorită unei doze sănătoase de triptofan şi calciu. Mai mult somn înseamnă mai puţine pofte în ziua următoare, iar femeile ce frecventează sala de sport ar trebui să ţină minte că proteinele din lapte se digerează lent, ceea ce favorizează dezvoltarea masei musculare. Rezultatul: un metabolism mai rapid şi pierderea în greutate.

•  Sucul de fructe de foarte multe ori nu este recomandat din cauza nivelului ridicat de zahăr, dar 100 ml de suc de struguri înainte de culcare vă pot ajută să dormiţi mai bine. O analiză publicată în Cell Reports sugerează că secreţia de insulină pe timp de noapte (determinată de consumul de carbohidraţi simpli) reglează ritmul circadian al organismului. Un alt studiu a constatat că resveratrolul, un antioxidant ce se conţine în struguri, ajută la arderea grăsimilor şi le elimină pe cele cu potenţial cancerigen.

• O ceaşcă fierbinte de ceai de muşeţel va mări nivelul glicinei, un neurotransmiţător care relaxează nervii şi acţionează că un uşor sedativ. O altă trăsătură a muşeţelului este că el măreşte temperatura bazală a corpului, dar şi reglează nivelul de glucoză în sînge şi contribuie la pierderea în greutate.

•  Fabricat din laptele fermentat, chefirul, băutură bogată în probiotice, creşte nivelul de bacterii sănătoase, ce ajută la absorbția mai eficientă a vitaminelor şi mineralelor. O analiză publicată în British Journal of Sports Medicine a constat că chefirul asigură un somn bun noaptea.

• Soia, în lapte sau sub formă de praf, conţine triptofan, iar conform cercetătorilor de la Universitatea din Birmingham, consumul de soia poate îmbunătăţi calitatea somnului. Triptofanul de asemenea, scade nivelul de cortisol, ceea ce ajută în lupta cu grăsimea de pe burtă.  

Integrați aceste băuturi în rutina dinaintea somnului și vă veți bucura de un somn calitativ și o îmbunătățire a metabolismului dumneavoastră!