022 Oct 2018

Simptome ale Deficienţei de Vitamina B12: prezinţi careva din acestea?

Analize și investigații

by Maria Marian

Vă simțiti neliniștit, obosit sau amețit? Aveți perioade de depresie, pierderi de memorie sau furnicături în mâini sau picioare? Dacă e așa, ați putea suferi de Deficiență de vitamina B12.

Vitamina B12 este cunoscută și sub denumirea de cobalamină din cauza mineralului său albastru de cobalt. Această vitamină, solubilă în apă, se excretă prin urină și aceste pierderi trebuie reaprovizionate și obținute prin dieta zilnică.

Plante precum algele de mare și drojdia de bere conțin B12, însă această vitamină se găsește și în alte surse, așa precum: carnea (de animale crescute la țară), ouăle, peștele sau lactatele de calitate. Veganii și vegetarienii au un risc major să aibă carență de vitamina B12.

Care este ROLUL Vitaminei B12 în organism?

Vitamina B12 promovează funcția imună și cea cognitivă, sănătatea reproductivă și cea a inimii, absorbția și digestia. B12 ajută la sinteza globulelor albe, roșii ale sângelui, a ADN-ului și ajută Fierul să fie asimilat de organism.

Simptome ale Deficienței de Vitamina B12

#1. Fără o cantitate corespunzătoare de B12 organismul nu va funcționa bine și se vor sintetiza mai puține globule albe și roșii în sânge.

Globulele albe (leucocitele) formează imunitatea, astfel cu cât mai mic este numărul lor în corp cu atât mai ridicat este riscul de a vă îmbolnăvi.

Globulele roșii (eritrocitele) asigură fluxul necesar de fier în organism. O reducere a eritrocitelor poate rezulta în scăderea cantității de fier în circuitul sanguin, ceea ce produce slăbiciune, tristețe, oboseală și poate cauza anemie.

#2. O cantitate insuficientă de vitamina B12 va cauza scăderea nivelului de energie.

#3. Un alt simptom al deficitului de vitamina B12 este circulația deficitară, care provoacă furnicături în mâini sau picioare.

#4. Ați avut vreodată senzația că uitați anumite lucruri sau sunteți incapabili să întelegeți unele informații? Pierderile de memorie ar putea să fie din cauza lipsei de vitamina B12.

Deci, dacă consumați carne de calitate, savurați ouă la micul dejun și mâncați pește regulat, credeți că nu aveți carențe de vitamina B12, corect? Nu neapărat!

În pofida unui aport înalt de alimente bogate în vitamina B12, organismul dvs. ar putea să nu o asimileze corespunzător.

Orice persoană, care suferă de probleme digestive, ulcer, boala Crohn sau probleme pancretice, dacă folosește medicamente antiacide sau a avut o operație de micșorare a stomacului pentru la pacienții obezi, ar putea să nu aibă suficient acid gastric să digere corespunzător acele alimente pentru a absorbi nutrienții.

Un alt factor, de care depinde absorbția, este vârsta. Cu cât înaintăm în vârstă, stomacul nu produce atât de mult acid gastric, ceea ce poate, deasemenea, diminua absorbția de vitamina B12.

Spre deosebire de alte vitamine solubile în apă, vitamina B12 se depoziteză în ficat până când corpul este pregătit să o folosească. Aceasta înseamnă că atunci când cineva nu mai ia o cantitate suficientă de vitamina B12, pot dura luni sau ani, până când resursele lor de B12 vor fi epuizate.

Aceasta ar putea părea un lucru bun, însă dacă organismul dvs. nu poate absorbi B12, totuși, ați putea avea o carență de și să prezentați simptome ale insuficienței de vitamina B12.

Cum să Testați Deficitul de Vitamina B12?

Este important să testați nivelul vitaminei B12 atunci când faceți testul de sânge anual. Un test complet include verificarea vitaminei B12, testul de urină pentru determinarea acidului metilmalonic și nivelul homocisteinei.

Precum am menționat, cea mai eficientă modalitate de a obține vitamina B12 este din alimentație, însă, dacă există o problemă de absorbție răspunsul ar putea fi administrarea directă în circuitul sanguin, așa ca: soluții injectabile în mușchi, picături administrate oral sau pastile care se dizolvă sub limbă.

Și asigurați-vă că folosiți cele mai bune forme active de vitamina B12, ce includ hidroxocobalamină, metilcobalamină și adenozilcobalamină. Acestea se vor duce direct în fluxul sanguin și vor asigura absorbția și îmbunătățirea sănătății dvs.