010 Dec 2018

Lista alimentelor SĂNĂTOASE pe care să le consumaţi când sunteţi însărcinată

Sarcină

by Maria Marian

Unii nutrienți sunt extrem de importanți în perioada sarcinii inclusiv calciu, proteinele, fibrele, grăsimile sănătoase și folații.

Omega-3

Acizii grași Omega 3 sunt vitali pentru dezvoltarea creierului bebelușului și pentru o vedere bună. Somonul sălbatic, tuna, sardinele sunt o sursă bună de Omega-3. Însă, consumul peștelui trebuie limitat la 340 grame pe săptămână pentru a evita riscul mercurului. Sau puteți folosi Omega-3 din surse vegetale precum sunt nucile și inul.

Fibrele sunt prietenii dvs

În timpul sarcinii, tractul gastrointestinal încetinește și ați putea suferi de constipație sau hemoroizi. Încercați să folosiți alimente care conțin fibre din plin pentru a reduce așa complicații ca preeclampsia. Fasolea este o sursă bună de fibre și, pe lânga fibre, mai conține elemente importante așa ca fier, calciu, zinc.

Calciu

Calciu nu doar ajută să se întărească oasele și dinții, dar ajută și la formarea scheletului bebelușului. Dacă nu consumați suficient calciu, corpul dvs redirecționează calciul care îl aveți spre bebeluș și oasele dvs și dinții rămân la risc. Iaurtul grecesc este bogat în calciu și proteine, în timp ce broccoli servește ca o sursă vegetală a acestui mineral. Broccoli are bonusul de a conține vitamina A și C împreună cu folați. Alte surse vegetale includ plantele verzi închise la culoare, sucul de portocale, laptele de soia și cerealele.

Folați

Unul dintre cei mai vitali nutrienți în timpul sarcinii, folații sunt esențiali pentru formarea creierului și sistemului nervos al bebelușului. Folații sunt versiunea natural a acidului folic. Plantele verzi închise la culoare, așa ca spanacul, kale, mangold sunt cele mai bune surse de folați, în timp ce fasolea ochi-negru, sparanghelul și avocado, de asemenea, conțin acest nutrient important.

Nutrienți esențiali

Pentru a satisface necesitățile nutriționale, consumați o varietate de alimente din toate grupurile- produse lactate de calitate, fructe, legume, proteine și grâne. Consumați vitamina B4, care se gasește în ouă organice și în spanac să ajutați la creșterea și dezvoltarea bebelușului dvs, dar nu uitați și de vitamina A și betacaroten, 2 nutrienți care ajută la formarea oaselor și dinților bebelușului. Acești micronutrienți se află în fructele și legumele galbene și oranj, așa ca bostanul și cartofii dulci. Mai aveți nevoie și de o doza potrivită de fier pentru a ajuta să se formeze hemoglobina și să preveniți anemia dvs. Un beneficiu major are și consumul de vitaminele C, B-6, B-12 și D.