021 Aug 2018

ALIMENTE care te ajută în SINDROMUL PICIOARELOR NELINIŞTITE

Remedii naturiste

by Maria Marian

SINDROMUL PICIOARELOR NELINIȘTITE este o condiție neurologică care cauzează senzația de furnicături sau înțepături într-un mod atât de neplăcut încât creează necesitatea persoanei de a se ridica și de a se mișca.

Conform datelor Institutului Național American de Neurologie și Boli Neurovasculare, sindromul picioarelor neliniștite se întâlnește mai des în cazul femeilor, decât a bărbaților.

Simptomele se manifestă, în special, noaptea cauzând tulburări de somn.  

 Iată alimentele RECOMANDATE care ar putea ameliora manifestările asociate picioarelor neliniștite:

1. Alimente bogate în Fier

Sindromul picioarelor neliniștite este deseori rezultatul unei deficiențe de fier, astfel adăugarea alimentelor bogate în fier ar putea să ajute la ameliorarea acestor deranjante simptome, evidențiază MayoClinic.com.

FIERUL este esențial sănătății, el este necesar în respirația celulară și ajută la oxigenarea organismului. Institutul Național American de Neurologie și Boli Neurovasculare sugerează că un organism care are carențe de Fier deseori suferă de afecțiuni neurologice așa cum ar fi: sindromul picioarelor neliniștite sau oboseală, o imunitate scazută sau performanță scazută în lucru.

Alimente bogate în Fier sunt: linte, toate tipurile de fasole, broccoli, mazărea verde, asparangus, dar și proteinele animale așa cum ar fi carnea roșie, pește sau carnea de pasăre

2. Alimente bogate în Magneziu

MAGNEZIU este un alt mineral de care par a avea deficit multe persoane care suferă de sindromul picioarelor neliniștite. Într-un studiu despre somn, publicat în august 1998, Magdolna Hornyak MD și colegii săi de la Departmentul de Psihiatrie și Psihoterapie, Universitatea Albert-Ludwigs din Germania, au descoperit că magneziu calma simptomele picioarelor neliniștite la pacienții care prezentau o formă moderată a sindromului. LEF.org sugerează persoanelor care au acest sindrom să consume zilnic câte 250 mg de magneziu.

Utilizați în meniul Dvs. aceste alimente bogate în Magneziu: spanac, legume, nuci, semințe și grâne integrale nerafinate.

3. Alimente bogate în folați

FOLAȚII sunt vitamine de tip B, solubile în apă. Folații sunt necesari pentru producerea celulelor noi și sunt notorii pentru a preveni anemia. Într-un studiu publicat în august 1976 în “Jurnalul asociației medicale canadiene”, M. I. Botez și colegii săi au arătat că pacienții care suferă de sindromul picioarelor neliniștite pot să își amelioreze simptomele dacă utilizează 5-10 mg de acid folic zilnic.

Folații și acidul folic se gasesc în spanac, asparangus, fasole, mazăre verde, broccoli, dar și în ficatul de vită, cerealele fortificate sau alte grâne, sau pasta fortificată.