010 Dec 2018

6 TRUCURI care vă vor ajuta să adormiţi mai repede

Recomandări

by Maria Marian

Să vă tot întoarceți de pe o parte pe alta în timp ce vă luptați să adormiți poate să vă facă să vă simțiți ca un zombi dimineața. Dar înainte să luați un somnifer poate mai este ceva ce ați mai putea încerca. W. Chris Winter, autorul cărții “Soluția somnului: De ce somnul dvs. este perturbat și cum să intervenim” ne dă câteva sfaturi.

1. Nu vă străduiți atât de tare

Ați fost vreodată atât de focusați pe ceva și doar atunci când ați lasat mai ușor această idee să observați că totul începe să se pună la locul lui. Același lucru e valabil și despre somn. Cu cât încercați mai tare să adormiți, cu atât intrați într-o stare agitată de insomnie.

2. Închideți toate luminile

Atunci când v-au închis curentul în casa sau apartamentul dvs. poate ați observat că în acea noapte ați dormit mult mai bine. Probabil v-ați culcat când soarele a apus și v-ați trezit atunci când a răsărit. Aceasta se datorează faptului că atunci când sursa principală de lumină este soarele, ceasul intern al corpului se sincronizează cu el. Și soarele apune încet, ceea ce e o ancoră naturală pentru secreția de melatonină (hormonul care atrage somnul).

Nivelul de melatonină ar trebui să apară cu câteva ore înainte de ora de culcare și să dispară dimineața. Dar un nou studiu a cercetătorilor de la Universitatea din Colorado a arătat că în lumea noastră cu lumină artificială și plină de gadgeturi, nivelul hormonilor au tendința să dea erori atunci cănd nu ne culcam o perioadă mai mare și nu ațipim după ce apune soarele așa cum ar trebui. Oricum, noi ne putem reseta ceasul nostrum intern. Pentru a avea acest efect trebuie să scădem intensitatea luminii și să evităm aparate electronice care emit lumină albastră cu cel puțin o oră înainte să ne culcăm, să închidem jaluzelele și să scoatem ceasurile ce luminează sau alte aparate din dormitor.

3. Faceți baie cu apă fierbinte

Hormonul de stres- cortizolul și temperatura corpului scad atunci când adormim. Astfel, atunci când ieșiți din baie sau din duș fierbinte, corpul dvs. începe să se răcorească repede, se imită scăderea de cortizol și induce somnul. În plus la aceasta este foarte relaxant, ceea ce tot aduce un mare aport.

4. Încălțați ciorapi

Atunci când încălțați ciorapi călzi și moi nu doar este forte comfortabil, dar se încălzesc picioarele, ceea ce cauzează dilatarea vaselor de sânge și ajută la redistribuirea căldurii în

restul corpului. Cercetătorii au descoperit că aceasta trimite un semnal creierului că e timpul de a dormi.

5. Lăsați mintea dvs. să hoinărească

Să vă distrageți atenția de la cât de tare doriți să adormiți poate fi o schimbare de situație pentru oamenii care încearcă din răsputeri să adoarmă. Să lăsați creierul să se concentreze la ceva ușor și plăcut produce minuni, de multe ori. Înainte o să observați, veți fi treziți de sunetul de la alarma de dimineață.

6. Doar respirați

O cercetare arată că meditația conștientă, care vă învață să vă concentrați pe respirație și momentul prezent, poate ajuta la lupta împotriva insomniei prin scăderea nivelului de stres. Însă, meditația când vă culcați probabil nu vă va rezolva problema imediat, ea este necesară să fie practicată regulat, astfel atunci când e timpul să adormiți, creierul dvs. va ști exact ce trebuie să facă.