021 May 2018

5 curiozităţi despre fitness, care vă vor schimba toate percepţiile convenţionale!

Mișcare și sport

by Maria Marian

Dacă vine vorba de fitness și activitatea fizică, oamenii de obicei tind să creadă că este o temă plictisitoare. Dar aparențele înșeală!

Există multe fapte interesante și captivante legate de sport, iar curiozitățile pot fi pe alocuri chiar stranii. Iată câteva dintre lucrurile cele mai interesante:

# 1: Cel mai mare mușchi din corpul uman este...

Mușchiul fesier. Partea bună e că există o sumedenie de exerciții pentru fese, special create pentru o modelare dorită!
Interesant este că acest mușchi nu este și "cel mai puternic". Mușchii gambei produc de fapt, cea mai mare forță, în timp ce mușchiul maxilarului exercită cea mai mare presiune.

# 2: Atunci când slăbiți, grăsimea este eliminată prin intermediul...

Respirației! Sună nebunește, dar așa este. Cu toții cunoaștem că grăsimea este eliminată prin transpirație, dar se pare că grăsimea este eliberată sub formă de dioxid de carbon atunci când expirăm.

Înainte de a începe hiperventilația pentru a încerca să slăbiți mai ușor, trebuie să aflași încă ceva. Nu e real să scăpați de grăsime pur simplu prin respirație – trebuie să creați deficitul caloric, care duce la pierderea de grăsime, în scopul de a-l expira.

Restul de grăsime, care nu este pierdut prin respirație, nu este transformat în dioxid de carbon, ci este eliberat prin fluide corporale, cum ar fi transpirație, urina, lacrimi, etc.

# 3: 25% din oase sunt situate în...

Picioare! Fiecare picior conține 26 de oase, 33 de articulații, si peste 100 de mușchi, ligamente și tendoane. Ambele picioare au în total 52 de oase sau aproximativ 25% din totalul oaselor din întregul corp. Picioarele reprezintă baza fiecărei mișcări. Echilibrul, puterea și controlul încep anume cu picioarele.

# 4: Ardeți mai multe calorii în timpul a 23 de ore, decât în timpul...

Antrenamentului! Acest lucru ar părea foarte evident, dar este amuzant faptul cât de multă importanță este acordată antrenamentului. Desigur că antrenamentele zilnice sunt importante, dar trebuie să realizați că nu ele sunt metoda prin care veți scăpa de cel mai mare număr de calorii. Aceste exerciții vă vor ajuta să deveniți mai puternici, mai rezistenți și să vă îmbunătățiți starea generală a sănătății.

În loc de a vă concentra exclusiv pe arderea caloriilor prin transpirație, ardeți caloriile pe tot parcursul zilei. Spre exemplu, schimbarea proporției dintre masa musculară și grăsime ar putea ajuta la arderea caloriilor chiar și atunci când dormiți.

În ceea ce privește timpul de antrenament, trebuie să vă bazați pe ideea că tot ce faceți – arde calorii. Puneți-vă diferite scopuri care vă satisfac nevoile și preferințele unui mod de viață activ.

# 5: Fitnessul este mai bun pentru creier decât anumite exerciții specifice pentru creier.

Activitatea fizică este răspunsul la tot! Știința arată că practicarea aerobicii ar putea ajuta mai mult la gândire, decât gândirea însăși. Exercițiile fizice regulate stimulează neurogeneza (sau crearea de noi neuroni) în creier. Activitatea fizică poate ajuta la mărirea celulelor creierului – un beneficiu extrem pentru noi odată cu înaintarea în vârstă.