021 Aug 2018

11 beneficii uimitoare ale ghimbirului

Superalimente

by Maria Marian

Ghimbirul este printre cele mai sănătoase condimente. El este plin de nutrienți și componente bioactive care au beneficii puternice asupra corpului și creierului dvs. Ghimbirul este un ingredient comun în bucătăria indiană și cea asiatică. Cu toate acestea, ghimbirul a fost folosit în scopuri medicinale deja de secole și în alte culturi.

Ghimbirul poate fi folosit proaspăt, uscat, în formă de pudră, ulei sau sub formă de suc.

Iată 11 BENEFICII pentru sănătate care sunt susținute prin cercetări științifice.

1. Ghimbirul conține Gingerol, o substanță cu puternice proprietăți medicinale

Ghimbirul are o istoria vastă de alinare a problemelor digestive, așa ca greața, pierderea poftei de mâncare, ajută la tratarea răcelei și gripei.

Aroma sa și gustul provin de la uleiurile sale naturale, cel mai important fiind gingerol. Gingerol este compusul principal bioactiv din ghimbir responsabil pentru proprietățile sale medicinale. Ghimbirul are puternice efecte antiinflamatorii și antioxidante.

2. Ghimbirul poate trata multe forme de greață

Ghimbirul este foarte eficient împotiva senzației de greață. Are o istorie vastă de a alina greața și răul de mare, dar și greața, voma după intervenții chirurgicale și la pacienții care urmează chimioterapie.

Este eficient, în special, pentru greața legată de sarcină. Conform unor studii care au inclus 1278 de femei însărcinate, 1.1 - 1.5 grame de ghimbir poate reduce semnificativ simptomele de greață.

3. Ghimbirul poate reduce durerile musculare

Ghimbirul este eficient la reducerea durerile musculare cauzate de exercițiile fizice. Un studiu arată că consumul de 2 g de ghimbir zilnic, timp de 11 zile, reduce semnificativ durerile musculare la persoanele care au făcut exerciții pentru umeri. Ghimbirul nu are un impact imediat, dar este eficient la reducerea zilnică a progresiei durerii musculare.

4. Efectele anti-inflamatorii ajută în cazul osteoartritei

Într-o perioadă controlată, 247 persoane care au osteoartrita genunchilor au consumat extract de ghimbir și au simțit o diminuare a durerii și au avut nevoie de mai puține medicamente.

5. Ghimbirul poate scadea considerabil nivelul glicemiei și îmbunătăți factorii cardiologici

Într-un studiu, din 2015, 41 participanți care au diabet de tip 2 au consumat 2 grame de pudră de ghimbir zilnic, ca rezultat nivelul zahărului din sânge a scazut cu 12%. De asemenea, ei au îmbunătățit considerabil markerul HbA1c, ajungând la o reducere de 10% pentru o perioadă de 12 săptămâni.

6. Ghimbirul poate trata indigestia cronică

Indigestia cronică (dispepsia) este caracterizată de durere și discomfort în partea de sus a stomacului. Se consideră că întârzierea de a elibera stomacul este o cauză ce duce la indigestie. Interesant este că ghimbirul a aratat că grăbește procesul de eliberare a stomacului de la 16 la 12 minute. Într-un studiu facut asupra 24oameni sănătoși, 1.2 grame de pudră de ghimbir luată înainte de masă a accelerat golirea stomacului cu până la 50%.

7. Pudra de ghimbir poate diminua semnificativ durerile menstruale

Într-un studiu, 150 de femei au luat 1 gram de pudră de ghimbir zilnic în primele zile ale perioadei menstruale. Ghimbirul s-a descurcat să reducă durerea la fel de eficient ca și medicamentele acid mefenamic sau ibuprofen.

8. Ghimbirul poate micșora nivelul de colesterol

Nivelul înalt de colesterol LDL (colesterolul rău) este asocit cu un risc mărit al bolilor de inimă. Alimentele consumate pot avea o influență puternică asupra nivelului LDL. Într-un studiu de 45 de zile asupra a 85 persoane cu nivelul ridicat de cholesterol, 3 grame de pudră de ghimbir a redus semnificativ majoritatea marcherilor colesterolului.

9. Ghimbirul conține o substanță care poate ajuta la prevenirea cancerului

Proprietățile anticancerogene sunt atribuite substanței 6-gingerol, care se află în cantități mari în ghimbirul crud.

10. Ghimbirul poate îmbunătăți funcțiile creierului și poate proteja împotriva bolii Alzheimer

Stresul oxidativ și inflamația cronică poate accelera procesul de îmbătrânire. Se consideră că printre factorii declanșatori ale bolii Alzheimer este declinul cognitiv legat de înaintarea în vârstă. Unele studii pe animale sugerează că antioxidanții și componentele bioactive din ghimbir pot bloca răspunsurile inflamatorii care au loc în creier.

De asemenea, există dovezi că ghimbirul poate spori funcțiile creierului în mod direct. Într-un studiu pe femei de 60 de ani, extractul de ghimbir a arătat îmbunătățiri la reacții și funcțiile cognitive.

11. Ingredientul activ din ghimbir poate ajuta la lupta împotriva infecțiilor

Gingerol, substanța bioactivă din ghimbirul proaspăt, poate micșora riscul infecțiilor.

De fapt, extractul de ghimbir poate bloca dezvoltarea multor tipuri de bacterii. El este și foarte eficient împotriva bacteriilor orale legate de boli inflamatorii ale gingiilor, așa ca gingivita sau periodontita.

12. Altceva?

Ghimbirul este unul dintre puținele superalimente, care își merită pe deplin această denumire.

Însă, există câteva PRECAUȚII legat de consumul de ghimbir în cantități mari.

  • Probleme digestive
  • Trebuie folosit cu precauție în sarcină. Deși ghimbirul se folosește pentru a trata senzația de greață în sarcină, consumul a mai mult de 1 g zilnic poate cauza unele probleme bebelușului. Consultați medicul înainte de a folosi ghimbir dacă sunteți însărcinată.
  • Poate afecta somnul
  • Poate reduce nivelul de zahăr din sânge prea mult

Diabeticii trebuie să își monitorizeze nivelul de zahăr după fiecare masă care conține rădăcină de ghimbir pentru a se asigura că nivelul nu scade prea tare. Dacă observați o scaderea prea mare și simțiți slăbiciuni, amețeli sau alte simptome care indică că nivelul zaharului a scăzut prea mult, este necesar să consumați un pahar cu suc sau ceva dulce pentru a ridica nivelul. Dacă simptomele nu dispar consultați asistența medicală imediat.