019 Feb 2018

Aceste SEMNE indică că ați putea avea DEFICIENȚĂ DE IOD în organism. Iată cum puteți echilibra nivelul acestui mineral!

Analize și investigații

by Maria Marian

IODUL este un oligoelement esențial vieții și este necesar fiecărui organ și țesut. Iodul este decisiv pentru dezvoltarea creierului, joacă un rol central pentru funcționarea echilibrată a glandei tiroide și este necesar pentru menținerea metabolismului sănătos.

În ultimii ani, deficiența de iod a crescut considerabil. Oare de ce?!

1. Posibil că nu consumăm suficiente alimente bogate în iod. Sarea iodată de masă constituie o sursă de iod de bază pentru mulți oameni. În anul 2008, cercetătorii au analizat 88 de mostre de sare iodată de masă și au ajuns la concluzia că mai puțin decât jumătate dintre acele mostre testate aveau micronutrienții necesari.

2. Epuizarea surselor minerale ale pământului este o altă cauză. Iodul ar trebui să treacă print-un proces de ciclare în care iodul din mări se oxidează și devine iod esențial, care se întoarce în pământ prin ploaie. Însă, glaciația, inundațiile și eroziunile afectează acest proces. Astfel, în multe regiuni, acest proces este încetinit și incomplet, rezultând apă potabilă și pământ sărace sau complet lipsite de iod. Recoltele ce cresc în aceste regiuni sunt, de asemenea, sărace în iod, ca urmare creând deficiență de iod atât printre animale, cât și printre oameni.

3. Bromul, care se găsește în alimentele coapte, în plastic, în apa dulce, în pesticide, în medicamente influențează asimilarea iodului.

4. S-a aflat că expunerea la fluor accentuează deficiența de iod. Deși, conștient poate nu aveți contact cu fluorul, probabil că totuși aveți - atunci când faceți baie, vă spălați dinții sau beți apă. Iodul este blocul constructor al hormonilor tiroidieni, iar carența lui în copilaria devreme poate provoca defecțiuni ale creierului, inclusiv retardul mintal.

SEMNE că ați putea avea o deficiență de iod în organism:

  •  O funcție cognitivă încetinită este asociată cu deficiența de iod
  •  Un metabolism încetinit, creșterea în greutate sau constipația ar putea fi asociată cu deficiența de iod, așa cum lipsa iodului în organism poate reduce abilitatea corpului de a biosintetiza alimentele în nutrienții necesari.
  •  Un sistem imunitar slăbit poate fi cauza unei deficiențe de iod, deoarece lipsa de iod ne face susceptibili la expunerea radicalilor liberi.
  •  Precum carența de iod este asociată cu dezechilibru hormonal, ea poate afecta funcționarea corectă și legătura bună între receptori, perturbând echilibrul emoțional și provocând anxietate.
  • Deoarece cercetătorii au descoperit că adăugatea iodului în alimentație poate aduce îmbunătăți pentru boala fibrochistică mamară, se presupune că o deficiență de iod poate cauza chisturi, greutate sau inflamații la sâni.
  • Una dintre simptomele cele mai comune ale insuficienței de iod este funcția precară a glandei tiroide.

Iată CUM să optimizați nivelul de iod în organism:

  •  Pentru a optimiza nivelul de iod în mod natural, trebuie să fiți atenți la alimentația dvs. Se recomandă să consumați spirulină fără toxine și alge din ape necontaminate. Alte surse care conțin iod sunt: laptele de vacă, iaurtul și ouăle de calitate, peștele de mare.
  •  Încercați să evitați bromul pe cît este posibil. Pentru aceasta, consumați alimente organice, spălați bine alimentele și reduceți la minim expunerea la pesticide. Încercați să evitați să mâncați sau beți din vase de plastic, optați pentru vase din sticlă sau ceramică.
  •  Optați pentru produse de îngrijire care nu au chimicale toxice.

Fiți atenți la doză!

Deși este deja evident că majoritatea dintre noi avem nevoie să consumăm mai mult iod, este important să ținem minte că și un aport prea mare de iod poate fi periculos. Cantităţi mari de iod pot produce simptome similare carenţei: guşă, nivel ridicat de TSH. Un studiu a arătat faptul ca un aport prea mare de iod poate provoca hipotiroidism subclinic, care a fost legat cu bolile de inima. Echilibrul este secretul!