021 May 2018

Intoleranţa la FRUCTOZĂ: ce alimente sunt DE EVITAT

Diete

by Maria Marian

FRUCTOZA este un zahăr care se găsește în alimente așa cum sunt fructele proaspete, unele legume și în miere. Fructoza este un component de bază în zahărul de masă (sucroză) și în siropul de porumb cu conținut înalt de fructoză, care este folosit la îndulcirea multor alimente și băuturi.

Atunci când sistemul digestiv nu absoarbe fructoza corespunzător, poate apărea durere abdominală, balonare, diaree și gaze. Alte simptome includ: dureri de stomac, dureri de cap, mâncărime și iritații, constipație, pofte pentru carbohidrați, reflux gastroesofagian, greață și vărsături, acnee sau eczema.

Până la 70% dintre pacienții care au sindromul intestinului permeabil prezintă intoleranță la fructoză.

Persoanele care au intoleranță la fructoză ar trebui să limiteze alimentele bogate în fructoză așa ca sucurile, merele, poama, pepenele galben, sparanghelul, mazărea și dovleceii. Unele alimente care au un nivel scăzut de fructoză, așa ca bananele, afinele, căpșunele, morcovii, avocado, fasolea verde și salata lăptucă pot fi tolerate în cantități limitate împreună cu felurile de mâncare.

Citiți atent etichetele și evitați alimentele ce conțin:

  • Fructoză
  • Sirop de porumb ce conține un nivel înalt de fructoză
  • Miere
  • Sirop de agave
  • Melasă
  • Sirop de arțar
  • Polidextroza
  • Sorbitol
  • Zahăr de palmier
  • Zahăr de cocos

Simptomele apar în decurs de 30 minute de la consumul alimentelor, băuturilor sau medicamentelor ce conțin fructoză sau zahăruri înrudite (sucroză sau sorbitol). Intoleranța la fructoză se întâlnește des și la copii. Sugarii refuză alimentația și apare un retard de creștere.

Consultați un nutriționist pentru a vă ajuta să creați o listă cu ce e necesar să evitați, însă și pentru a vă crea o dietă echilibrată ce va conține nutrienții de care aveți nevoie.