022 Oct 2018

Nu toate tipurile de salată sunt la fel de sănătoase! Iată 7 tipuri de topping care trebuie evitate!

Alimentație sănătoasă

by Maria Marian

Când ne gândim la o alimentație sănătoasă, aceasta include neapărat și o salată gustoasă. Salata poate fi amăgitoare și să vă facă să consumați mult mai multe calorii și grăsimi decât realizați. O salată cu adevărat bogată în nutrienți necesită și un topping sănătos. Aflați dacă ceea ce e adaugat în salată vă sabotează eforturile de a pierde în greutate și de a vă menține sănătatea.

1. Dressingurile cremoase

Pe cât de gustos este în salata Caesar dressingul cu cașcaval albastru, el nu e chiar echilibrat din punct de vedere nutrițional. Plin cu sodium, calorii și grăsimi, așa tip de dressing sabotează greutatea și sănătatea. Optați, mai bine, pentru puțin ulei și oțet balsamic pentru a menține salata dvs. în direcția sănătoasă.

2. Crutoane și Chipsuri Tortilla

În timp ce ingredientele crocante pot părea o idee bună, ele nu contribuie cu nimic din punct de vedere nutrițional. Pe lângă faptul că furnizează carbohidrați goi, sare și grăsime, ele au și multe calorii pentru o porție mică, făcând ușor să luați în plus sute de calorii extra fără să vă dați seama.

3. Proteine prăjite

Dacă aveți posibilitatea să alegeți între carne la grătar și pane, optați pentru carne la grătar, care înseamnă mai puține calorii și mai puține grăsimi. Carnea pane adaugă carbohidrați care nu sunt necesari și procesul de prăjire adaugă grăsime extra mâncării dvs.

4. Prea mult cașcaval

Cașcavalul, luat cu moderație, aduce un aport de vitamine și proteine și constituie combustibil pentru mușchi. Din nefericire, cașcavalul adăugat în multe tipuri de salată este prea mult și anumite tipuri de cașcaval aduc un surplus de calorii mult mai mare decât brânza feta sau Parmezanul.

5. Fructele uscate

Stafidele, merișoarele uscate și caisele uscate par a fi o idee bună pentru că sunt din fructe reale. Cu părere de rău, ele au foarte multe calorii și sunt deseori în sirop de zahăr, oferind prea puține beneficii. Evitați aceste gustări și alegeți fructe proaspete pentru a vă lua doza zilnică de vitamine și fibre.

6. Becon

Deși bucățelele de becon par foarte apetisante într-o salată, este greu să uităm cantitatea mare de grăsimi și sodiu care vin la pachet cu acest topping.

7. Nuci caramelizate

Nucile deja conține multe calorii, dar sunt calorii bune. Nucile caramelizate conțin un apogeu al caloriilor și deja nu mai vorbim de calorii bune aici. Deoarece sunt caramelizate, ele sunt bogate în zahăr, schimbând salata dvs nutritivă într-o bombă calorică de dulciuri. Dacă doriți alimente crocante, optați pentru migdale sau nuci în forma lor crudă, care sunt și sănătoase.