014 Dec 2018

90% din oameni au deficienţă de Vitamina E! Iată cea mai uşoară metodă de a avea un aport mai mare fără a adauga suplimente!

Alimentație sănătoasă

by Maria Marian

Cunoașteți că avem nevoie de vitamine și minerale pentru o sănătate optimă și există șanse bune că luați zilnic multivitamine pentru a acoperi cerințele nutriționale. Însă, conform experților, 90% dintre noi tot nu au un aport necesar de vitamina E.

Această vitamină solubilă în grăsimi are antioxidanți și proprietăți aniti-inflamatorii, care s-au demonstrat că previn boli de inimă, cancer și alte probleme de sănătate.

Dar nu fugiți după suplimente încă!

Un studiu publicat în Jurnalul Nutriției arată că ați putea să vă măriți aportul de absorbție a vitamei E doar adaugând ouă bio în salată. Oamenii de știință de la Universitatea Purdue au descoperit că absorbția carotenoidelor (așa ca carotenoidul-alfa, carotenoidul-beta, luteina și licopina) se măresc de la trei la opt ori atunci când adaugăm ouă în salată.

Dieteticianul Edwina Clark explică că grăsimea din gălbenușul de ou ajută mult la absorbția vitamei E. Vitamina E este solubilă în grăsimi, ceea ce înseamnă că sunt anume necesare grăsimi pentru ca vitamina să fie absorbită și transportată.

Vestea bună, pentru cei care nu vor să mănânce ouă, este că experții sunt de acord că consumul de legume cu alte surse de grăsimi tot sunt bune. Vitamina A, D și K, împreună cu vitamina E, sunt toate vitamine solubile în grăsimi. Și când punem diferite tipuri de legume împreună pentru o salată alături de grăsimi sănătoase: nuci, semințe, ulei, avocado, cașcaval și pește gras (somon sălbatic sau sardine) atunci creăm o formulă ideală de absorbție a vitaminelor.

Pentru a mări și mai mult cantitatea de vitama E în alimentație, adăugați aceste alimente bogate în vitamina E în salata dvs, de asemenea: semințe de floarea soarelui, migdale, spanac, plante verzi, dovleac proaspăt sau conservat și bucăți de mango.