018 Nov 2018

Insuficienţa acestei vitamine – motivul kilogramelor în plus

Analize și investigații

by Maria Marian

Vitaminele și mineralele, pe lângă funcția de a preveni răceala, mai sunt responsabile și de greutatea noastră.

Între cantitatea de vitamine și minerale pe care o consumăm zilnic și greutatea noastră corporală există o legătură foarte strânsă. Respectiv, insuficiența unui tip de vitamine, precum ar fi vitamina A, poate influența negativ metabolismul dumneavoastră.

Timp de șapte ani, un grup de cercetători au analizat datele a circa 18 000 de voluntari, iar concluzia la care au ajuns aceștia le-a depășit așteptările. Persoanele care suferă de obezitate consumă cu 5-12% mai puține substanțe nutritive decât persoanele cu greutatea normală. Printre obezi s-a înregistrat un deficit frecvent de vitamina A, vitamina C și magneziu. La fel, aceștia nu consumă cantitatea necesară de calciu, vitamina E și vitamina D.

Care este cauza fenomenului? Poate că, într-adevăr, oamenii obezi preferă alimentele cu un conținut scăzut de vitamine și minerale, însă există și o explicație științifică. Insuficiența unor substanțe esențiale în organismele noastre determină cauza obezității. Vitamina A participă la reglarea celulelor grase și a hormonilor pe care le produce, deci, ineficiența acesteia se răsfrânge asupra masei corporale. Vitamina D, în schimb, afectează secreția hormonului leptina, responsabil pentru senzația de foame și pentru depunerea celulelor adipoase în organsim.

Dacă nu consumați cantitatea suficientă de vitamine și minerale e motiv să vă faceți griji: aproximativ 40% dintre maturi suferă de insuficiența vitaminelor A, C, D, E, a calciului și a magneziului.

O alimentație sănătoasă și echilibrată vă poate asigura cantitatea necesară de vitamine și minerale:

Vitamina A: jumătate de ceașcă de spanac fiert sau un cartof dulce.

Vitamina D: un ou fiert + 100 de grame de somon conservat + o ceașcă de lapte degresat.

Vitamina E: jumătate de ceașcă de migdale crude sau jumătate de ceașcă de semințe de floarea soarelui.

Magneziu: jumătate de cană de semințe de dovleac prăjite + 50 de grame de ciocolată neagră.